صفحه اصلي > اعضای هيئت علمي > دکتر احمد احمدی 
سه شنبه ٢٦ شهريور ١٣٩٨
دکتر احمد احمدی
 

Normal 0 false false false false EN-US X-NONE AR-SA

آرم مشكي دانشگاه.JPG دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی

    فایل رزومه هیئت علمی

 

مشخصات  پرسنلی

نام و نام خانوادگی: احمد احمدی

رتبه علمی: استادیار

مقطع و رشته تحصیلی: دکتری روان شناسی و آموزش کودکان استثنایی

گروه آموزشی: روان شناسی و آموزش کودکان استثنایی

آدرس: اوین، بلوار دانشجو، خیابان کودکیار، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی .

تلفن محل کار:

پست الکترونیک : ah.ahmadi@uswr.ac.ir

سایت اختصاصی:

سایت دانشگاه :    http://www.uswr.ac.ir

پروفایل در Google Scholar

https://scholar.google.com/citations?hl=en&user=xfEiDyAAAAAJ

پروفایل در  Scopus https://www.scopus.com/authid/detail.uri?authorId=56818560000

 

 

تاریخ بروزرسانی:

1398/01/23

سوابق تحصیلی دانشگاهی

سال

درجه

نام دانشگاه / موسسه

مکان

رشته تحصیلی

1387

کارشناسی

دانشگاه اصفهان

اصفهان

روان شناسی و آموزش کودکان استثنایی

1389

کارشناسی ارشد

دانشگاه تهران

تهران

روان شناسی و آموزش کودکان استثنایی

1396

دکتری

دانشگاه تهران

تهران

روان شناسی و آموزش کودکان استثنایی

زمینه های تخصصی

اختلال های تحولی 

آزمون های روانی و ارزیابی

آمار و SPSS

 

سوابق آموزشی

آمار استنباطی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی (1397 تا اکنون )

- تدریس درس آزمون های روانی در دانشکده روان شناسی دانشگاه تهران ( از 1393 تا 1396 ).

-تدریس دروس متون تخصصی روان شناسی و روان شناسی سلامت. دانشگاه غیر انتفاعی آل طه (1395تا 1396)

-تدریس درس فن آوری اطلاعات، SPSS در روان شناسی. دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوبی (1394)

-  تدریس در دانشگاه گلپایگان در دروس روان¬شناسی عمومی، روان¬شناسی شخصیت، روان شناسی سلامت، رفتار درمانی تغییر رفتار، بازی درمانی، روان شناسی تجربی (از سال 1387 تا 1393).

فعالیتهای پژوهشی

هنجاریابی تکلیف سر-شصت پا- شانه- زانو در ارزیابی کارکردهای اجرایی کودکان ایرانی (1398). دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی

طراحی برنامه های آموزش کارکردهای اجرایی و مهارت های پایه ریاضی برای کودکان پیش دبستانی در معرض مشکلات ریاضی. (1396). دانشكده روانشناسي و علوم تربيتي دانشگاه تهران.

طراحي و اجراي برنامه درمان شناختي رفتاري جهت كاهش و پيشگيري از افسردگي پس از زايمان (1391). پژوهشکده علوم رفتاری

اثربخشي داستان هاي اجتماعي بر كاهش مشكلات رفتاري كودكان اتيستيك. ( 1389). دانشكده روانشناسي و علوم تربيتي دانشگاه تهران.

بررسي و مقايسه نيمرخ رواني مادران كودكان كم توان ذهني، فلج مغزي و مصروع. (1387) دانشكده روانشناسي و علوم تربيتي دانشگاه اصفهان.

 

 

مسئولیت های دانشگاهی و علمی (همایش، سمپوزیوم، کارگاه ..)

ازسال

تا سال

مسئولیت

مکان

1391-  مدرس کارگراه مهارت های اجتماعی کودکان اتیسم. سازمان آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران

1391-مدرس آموزش تکنیک داستان های اجتماعی جهت کاهش مشکلات رفتاری کودکان اتیستیک. مرکز سامان دهی درمان و توانبخشی اختلالات اتیستیک.

1389- مدرس برقراری ارتباط با والدین کودکان استثنایی. سازمان آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران.

عضویت در مجامع علمی

از سال

تا سال

مجمع علمی

1389            اکنون      سازمان نظام روان شناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران

انتشارات

1-  انتشار مقاله در ژورنال

سال

نام مجله

عنوان مقاله

شماره مجله و صفحه

1389

مجله اصول بهداشت رواني

اثربخشي تمرين هاي ادراكي-  حركتي بر مهارت هاي حركتي و رياضي كودكان اتيستيك

14 (2) 534-541.

1392

پژوهش هاي كاربردي روانشناختي

اثربخشی داستان‏های اجتماعی بر بهبود مشکلات رفتاری کودکان اتیستيک با عملکرد بالا

4 (1):39-54.

1393

پژوهش هاي كاربردي روانشناختي

فرا تحلیل اثربخشی حافظه فعال و تعمیم آن بر سایر حیطه ها

6 (1) 23-46.

1394

مجله پرستاری و مامایی ارومیه

تأثیر آموزش روان‌شناختی قبل از زایمان بر پیشگیری از افسردگی پس از زایمان و افزایش رضامندی زوجیت: کارآزمایی بالینی تصادفی کنترل‌شده در مادران نخست‌زا

۱۳ (۱۰) :۸۹۲- 902.

1395

مجله تحقیقات علوم رفتاری

اثربخشی تمرین‏های حسی-حرکتی بر مهارت‏های حرکتی، اجتماعي، تعاملي و رفتارهای قالبي در كودكان داراي اختلال‌های طیف اتيسم

14 (2) :219-228.

1395

فصلنامه مطالعات پیش دبستان و دبستان

اثربخشی برنامه آموزش مفاهیم پایه ریاضی بر پیشرفت ریاضی نوآموزان با عملکرد پایین در مهارت حافظه فعال و مهارت های پیش ریاضی

2 (5) :۸5-102.

1396

مجله پرستاری کودکان

اثربخشی برنامه آموزش کارکردهای اجرایی رایانه محور بر ویژگی‌های شناختی و پیشرفت ریاضی کودکان دارای نارسایی توجه / بیش فعالی

۴ (۱) :۴۳-۵۰.

 

1397

مجله مطالعات ناتوانی.

اثربخشی بازی‌های شناختی بر بهبود مهارت‌های کارکرد اجرایی و ریاضی کودکان پیش‌دبستانی در معرض خطر برای مشکلات ریاضی

(۷) :۸۲-9۲.

2- چاپ کتاب

 

سال

عنوان کتاب

ناشر

تالیف/ترجمه

 

1391

فراشناخت در کودکان: راهنمای والدین و مربیان آموزشی

انتشارات پیام علوی

تالیف

 

1391

روان شناسی مثبت: معنویت و معنویت درمانی

انتشارات پیام علوی

تالیف

 

 

 

ارائه مقاله علمی در کنفرانس/سمپوزیوم...

 

سال

عنوان کنفرانس و سمینار

عنوان مقاله

مکان

 

1389

كنگره انجمن روانشناسي ايران

آموزش داستان های اجتماعی بر مهارت های اجتماعی کودکان طیف اتیسم

تهران

 

2011

The third World Conference on Educational Sciences

The needs of Iranian families of children with autism spectrum disorder, cross-  cultural study

ترکیه

 

                               

 

 

 

 

 

 

 

جوایز و تشویق ها

کسب رتبه 4 کنکور کارشناسی ارشد

فارغ التحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد با رتبه یک

کسب رتبه 3 کنکور دکتری

 

وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی