صفحه اصلي > اعضای هيئت علمي > دکتر احمد احمدی 
دوشنبه ٢٧ آبان ١٣٩٨
دکتر احمد احمدی
 

Normal 0 false false false false EN-US X-NONE AR-SA

آرم مشكي دانشگاه.JPG دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی

    فایل رزومه هیئت علمی

 

مشخصات  پرسنلی

نام و نام خانوادگی: احمد احمدی

رتبه علمی: استادیار

مقطع و رشته تحصیلی: دکتری روان شناسی و آموزش کودکان استثنایی

گروه آموزشی: روان شناسی و آموزش کودکان استثنایی

آدرس: اوین، بلوار دانشجو، خیابان کودکیار، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی .

تلفن محل کار:

پست الکترونیک : ah.ahmadi@uswr.ac.ir

سایت اختصاصی:

سایت دانشگاه :    http://www.uswr.ac.ir

پروفایل در Google Scholar

https://scholar.google.com/citations?hl=en&user=xfEiDyAAAAAJ

پروفایل در  Scopus https://www.scopus.com/authid/detail.uri?authorId=56818560000

 

 

تاریخ بروزرسانی:

1398/01/23

سوابق تحصیلی دانشگاهی

سال

درجه

نام دانشگاه / موسسه

مکان

رشته تحصیلی

1387

کارشناسی

دانشگاه اصفهان

اصفهان

روان شناسی و آموزش کودکان استثنایی

1389

کارشناسی ارشد

دانشگاه تهران

تهران

روان شناسی و آموزش کودکان استثنایی

1396

دکتری

دانشگاه تهران

تهران

روان شناسی و آموزش کودکان استثنایی

زمینه های تخصصی

اختلال های تحولی 

آزمون های روانی و ارزیابی

آمار و SPSS

 

سوابق آموزشی

آمار استنباطی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی (1397 تا اکنون )

- تدریس درس آزمون های روانی در دانشکده روان شناسی دانشگاه تهران ( از 1393 تا 1396 ).

-تدریس دروس متون تخصصی روان شناسی و روان شناسی سلامت. دانشگاه غیر انتفاعی آل طه (1395تا 1396)

-تدریس درس فن آوری اطلاعات، SPSS در روان شناسی. دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوبی (1394)

-  تدریس در دانشگاه گلپایگان در دروس روان¬شناسی عمومی، روان¬شناسی شخصیت، روان شناسی سلامت، رفتار درمانی تغییر رفتار، بازی درمانی، روان شناسی تجربی (از سال 1387 تا 1393).

فعالیتهای پژوهشی

هنجاریابی تکلیف سر-شصت پا- شانه- زانو در ارزیابی کارکردهای اجرایی کودکان ایرانی (1398). دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی

طراحی برنامه های آموزش کارکردهای اجرایی و مهارت های پایه ریاضی برای کودکان پیش دبستانی در معرض مشکلات ریاضی. (1396). دانشكده روانشناسي و علوم تربيتي دانشگاه تهران.

طراحي و اجراي برنامه درمان شناختي رفتاري جهت كاهش و پيشگيري از افسردگي پس از زايمان (1391). پژوهشکده علوم رفتاری

اثربخشي داستان هاي اجتماعي بر كاهش مشكلات رفتاري كودكان اتيستيك. ( 1389). دانشكده روانشناسي و علوم تربيتي دانشگاه تهران.

بررسي و مقايسه نيمرخ رواني مادران كودكان كم توان ذهني، فلج مغزي و مصروع. (1387) دانشكده روانشناسي و علوم تربيتي دانشگاه اصفهان.

 

 

مسئولیت های دانشگاهی و علمی (همایش، سمپوزیوم، کارگاه ..)

ازسال

تا سال

مسئولیت

مکان

1391-  مدرس کارگراه مهارت های اجتماعی کودکان اتیسم. سازمان آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران

1391-مدرس آموزش تکنیک داستان های اجتماعی جهت کاهش مشکلات رفتاری کودکان اتیستیک. مرکز سامان دهی درمان و توانبخشی اختلالات اتیستیک.

1389- مدرس برقراری ارتباط با والدین کودکان استثنایی. سازمان آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران.

عضویت در مجامع علمی

از سال

تا سال

مجمع علمی

1389            اکنون      سازمان نظام روان شناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران

انتشارات

1-  انتشار مقاله در ژورنال

سال

نام مجله

عنوان مقاله

شماره مجله و صفحه

1389

مجله اصول بهداشت رواني

اثربخشي تمرين هاي ادراكي-  حركتي بر مهارت هاي حركتي و رياضي كودكان اتيستيك

14 (2) 534-541.

1392

پژوهش هاي كاربردي روانشناختي

اثربخشی داستان‏های اجتماعی بر بهبود مشکلات رفتاری کودکان اتیستيک با عملکرد بالا

4 (1):39-54.

1393

پژوهش هاي كاربردي روانشناختي

فرا تحلیل اثربخشی حافظه فعال و تعمیم آن بر سایر حیطه ها

6 (1) 23-46.

1394

مجله پرستاری و مامایی ارومیه

تأثیر آموزش روان‌شناختی قبل از زایمان بر پیشگیری از افسردگی پس از زایمان و افزایش رضامندی زوجیت: کارآزمایی بالینی تصادفی کنترل‌شده در مادران نخست‌زا

۱۳ (۱۰) :۸۹۲- 902.

1395

مجله تحقیقات علوم رفتاری

اثربخشی تمرین‏های حسی-حرکتی بر مهارت‏های حرکتی، اجتماعي، تعاملي و رفتارهای قالبي در كودكان داراي اختلال‌های طیف اتيسم

14 (2) :219-228.

1395

فصلنامه مطالعات پیش دبستان و دبستان

اثربخشی برنامه آموزش مفاهیم پایه ریاضی بر پیشرفت ریاضی نوآموزان با عملکرد پایین در مهارت حافظه فعال و مهارت های پیش ریاضی

2 (5) :۸5-102.

1396

مجله پرستاری کودکان

اثربخشی برنامه آموزش کارکردهای اجرایی رایانه محور بر ویژگی‌های شناختی و پیشرفت ریاضی کودکان دارای نارسایی توجه / بیش فعالی

۴ (۱) :۴۳-۵۰.