به نام خدا

عضو محترم هیأت علمی

با سلام و احترام

پرسشنامه زیر پیرو دستیابی به سنجه های اعتباربخشی و  به منظور ارزشیابی سالیانه برنامه درسی (کوریکولوم)  تدوین شده است. ضمن تقدیر از اختصاص وقت ارزشمند خود برای ارزشیابی برنامه درسی، خواهشمند است هر کدام از گزینه­ها که امتیازات ا تا 3 را دریافت می­کنند، در  کادر پایین پرسش مذکور و یا در پایان پرسشنامه نام درس مورد نظر یا توضیحات تکمیلی خود را مرقوم بفرمایید.

پاسخ­ها از 1 تا 5 تنظیم شده است؛ عدد 1 به معنای کمترین تطابق (بسیار مخالف) و عدد 5 به معنای بیشترین تطابق (بسیار موافق) است.

نام و نام خانوادگی عضو هیأت علمی:                                         رتبه علمی:                                     رشته:                                   جنسیت:                  

 سابقه کار:                                       رشته و مقطع کوریکولوم (برنامه درسی):                                              گروه:                                تاریخ ارزشیابی:

5

4

3

2

1

محتوای گویه

ردیف

 

 

 

 

 

اهداف و کلیات

 

 

 

 

 

در تدوین اهداف برنامه درسی به نیازهای آتی دانشجویان توجه شده است.

1

 

 

 

 

 

توانمندیهای عمومی مورد انتظار برای دانش آموختگان رشته، به درستی تنظیم شده است.

2

 

 

 

 

 

توانمندی­های اختصاصی (مهارت­ها) مورد انتظار از دانش آموختگان به درستی تنظیم شده است.

3

 

 

 

 

 

توانمندی­های  اختصاصی (مهارت­ها) با کد درس­های مرتبط ذکر شده است.

4

 

 

 

 

 

اهداف برنامه­های درسی با توجه به نیازهای جامعه طراحی شده است.

5

 

 

 

 

 

با دست یافتن به اهداف برنامه درسی، دانشجویان بعد از فارغ تحصیلی برای ورود به بازار کار مشکلی نخواهد داشت.

6

 

 

 

 

 

در برنامه درسی، تحولات در حال پیشرفت جامعه لحاظ گردیده است.

7

 

 

 

 

 

اهداف به نحوی تنظیم شده است که دانشجو تسلط و مهارت مورد نیاز رشته خود را کسب خواهد کرد.

8

سرفصل، اهداف و محتوای  دروس

 

 

 

 

 

اهداف کلی در هر درس واضح، شفاف و قابل دستیابی هستند.

9

نام دروسی که ویژگیهای آیتم 9 را ندارد:

 

 

 

 

 

اهداف اختصاصی در هر درس  واضح، شفاف و قابل دستیابی هستند.

10

نام دروسی که ویژگیهای آیتم 10 را ندارد:

 

 

 

 

 

محتوای هر درس با اهداف پیش بینی کننده هماهنگی دارد.

11

نام دروسی که ویژگیهای آیتم 11 را ندارد:

 

 

 

 

 

دروس دوره‌های آموزشی متناسب با نیازهای درسی دانشجویان تنظبم شده است.

12

نام دروسی که ویژگیهای آیتم 12 را ندارد:

 

 

 

 

 

دروس دوره‌های آموزشی متناسب با نیازهای جامعه و بازار کار تنظیم شده است.

13

نام دروسی که ویژگیهای آیتم 13 را ندارد:

 

 

 

 

 

تعداد واحدهای درسی کافی هستند.

14

نام دروسی که ویژگیهای آیتم 14 را ندارد:

 

 

 

 

 

دروس پیش نیاز برای هر درس به درستی تنظیم شده است.

15

نام دروسی که ویژگیهای آیتم 15 را ندارد:

 

 

 

 

 

رئوس مطالب نظری در هر درس کامل و دقیق تنظیم شده است.

16

نام دروسی که ویژگیهای آیتم 16 را ندارد:

 

 

 

 

 

سرفصل دروس بالینی و عملی به درستی و متناسب با اهداف دروس تنظیم شده است.

17

نام دروسی که ویژگیهای آیتم 17 را ندارد:

 

 

 

 

 

انتظارات اخلاق مورد نیاز از دانشجویان به روشنی ذکر شده است.

18

 

 

 

 

 

کدهای اخلاقی رشته در کوریکولوم گنجانده شده است.

19

راهبردها و روشهای تدریس

 

 

 

 

 

راهبردهای آموزشی مختلف برای تدریس نظیر آموزش مسئله محور، آموزش جامعه محور، آموزش مبتنی بر شواهد و ...در کوریکوم دیده شده است.

20

 

 

 

 

 

روشها و فنون آموزشی جدید نظیر بحث در گروه های کوچک، ژورنال کلاب، آموزش از راه دور و ... متناسب با دروس مختلف تدوین شده است.

21

 

 

 

 

 

آیا روش­ها و فنون آموزشی متناسب با توانمندی­های عمومی و اختصاصی مورد انتظار تنظیم شده است.

22

منابع

 

 

 

 

 

منابع درسی به روز و متناسب  رشته در هر درس معرفی شده است.

23

نام دروسی که ویژگی­های آیتم 23 را ندارد:

 

 

 

 

 

منابع درسی برای فراگیران قابل دسترسی است.

24

نام دروسی که ویژگیهای آیتم 24 را ندارد:

روشهای ارزشیابی

 

 

 

 

 

روشهای ارزشیابی مناسب نظیر بررسی کارپوشه، آسکی، آزمون کتبی و ...متناسب به درس تنظیم شده است.

25

نام دروسی که ویژگیهای آیتم 25را ندارد:

 

 

 

 

 

ارزشیابی هر درس در دو بخش تکوینی (در طول دوره) و تراکمی (پایان دوره) ذکر شده است.

26

نام دروسی که ویژگیهای آیتم 26 را ندارد:

جایگاه آموزشی

 

 

 

 

 

جایگاه آموزشی مناسب برای برنامه در نظر گرفته شده است.

27

نام دروسی که ویژگیهای آیتم 27 را ندارد:

 

 

 

 

 

جایگا­ه­های تعیین شده، استانداردهای مناسبی دارد.

28

نام دروسی که ویژگیهای آیتم 28 را ندارد:

 

 

 

 

 

واحدها یا درسهای دیگری در برنامه درسی وجود دارند که نیاز به در نظر گرفتن جایگاه­های آموزشی دارند.

29

نام دروسی که ویژگیهای آیتم 29 را ندارد:

پایان نامه (در صورت ارائه)

 

 

 

 

 

روش انجام کار در درس پایان نامه به طور دقیق تنظیم شده است (در صورت ارائه پایان نامه).

30

 

 

 

 

 

شیوه ارزشیابی پایان نامه  به طور دقیق تنظیم شده است (در صورت ارائه پایان نامه).

31

 

 

 

 

 

برنامه درسی در دسترس تمام فراگیران قرار دارد.

32

مطالب پیوست شده به برنامه درسی رشته های بالینی

 

 

 

 

 

آیین نامه اجرایی پوشش در برنامه درسی ضمیمه شده است.

33

 

 

 

 

 

منشور حقوق بیماران در  برنامه درسی رشته­های بالینی ضمیمه شده است.

34

 

 

 

چنانچه در مورد هر کدام از گویه های مطرح شده توضیحاتی مورد نظر است، لطفا در این بخش مرقوم بفرمایید.

 

 

 

 

 

نقاط ضعف برنامه درسی:

 

 

 

 

 

 

 

نقاط قوت  برنامه درسی:

 

 

 

 

 

 

 

رضایت از برنامه درسی:

زیاد                                               متوسط:                                                     کم:

 

 

موردی یافت نشد.
عبارت خود را درج و جهت جستجو

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر نوع موس:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: