به نام خدا عضو محترم هیأت علمی با سلام و احترام پرسشنامه زیر پیرو دستیابی به سنجه های اعتباربخشی و به منظور ارزشیابی سالیانه برنامه درسی (کوریکولوم) تدوین شده است. ضمن تقدیر از اختصاص وقت ارزشمند خود برای ارزشیابی برنامه درسی، خواهشمند است هر کدام از گزینهها که امتیازات ا تا 3 را دریافت میکنند، در کادر پایین پرسش مذکور و یا در پایان پرسشنامه نام درس مورد نظر یا توضیحات تکمیلی خود را مرقوم بفرمایید. پاسخها از 1 تا 5 تنظیم شده است؛ عدد 1 به معنای کمترین تطابق (بسیار مخالف) و عدد 5 به معنای بیشترین تطابق (بسیار موافق) است. |
||||||
نام و نام خانوادگی عضو هیأت علمی: رتبه علمی: رشته: جنسیت: سابقه کار: رشته و مقطع کوریکولوم (برنامه درسی): گروه: تاریخ ارزشیابی: |
||||||
5 |
4 |
3 |
2 |
1 |
محتوای گویه |
ردیف |
|
|
|
|
|
اهداف و کلیات |
|
|
|
|
|
|
در تدوین اهداف برنامه درسی به نیازهای آتی دانشجویان توجه شده است. |
1 |
|
|
|
|
|
توانمندیهای عمومی مورد انتظار برای دانش آموختگان رشته، به درستی تنظیم شده است. |
2 |
|
|
|
|
|
توانمندیهای اختصاصی (مهارتها) مورد انتظار از دانش آموختگان به درستی تنظیم شده است. |
3 |
|
|
|
|
|
توانمندیهای اختصاصی (مهارتها) با کد درسهای مرتبط ذکر شده است. |
4 |
|
|
|
|
|
اهداف برنامههای درسی با توجه به نیازهای جامعه طراحی شده است. |
5 |
|
|
|
|
|
با دست یافتن به اهداف برنامه درسی، دانشجویان بعد از فارغ تحصیلی برای ورود به بازار کار مشکلی نخواهد داشت. |
6 |
|
|
|
|
|
در برنامه درسی، تحولات در حال پیشرفت جامعه لحاظ گردیده است. |
7 |
|
|
|
|
|
اهداف به نحوی تنظیم شده است که دانشجو تسلط و مهارت مورد نیاز رشته خود را کسب خواهد کرد. |
8 |
سرفصل، اهداف و محتوای دروس |
||||||
|
|
|
|
|
اهداف کلی در هر درس واضح، شفاف و قابل دستیابی هستند. |
9 |
نام دروسی که ویژگیهای آیتم 9 را ندارد: |
||||||
|
|
|
|
|
اهداف اختصاصی در هر درس واضح، شفاف و قابل دستیابی هستند. |
10 |
نام دروسی که ویژگیهای آیتم 10 را ندارد: |
||||||
|
|
|
|
|
محتوای هر درس با اهداف پیش بینی کننده هماهنگی دارد. |
11 |
نام دروسی که ویژگیهای آیتم 11 را ندارد: |
||||||
|
|
|
|
|
دروس دورههای آموزشی متناسب با نیازهای درسی دانشجویان تنظبم شده است. |
12 |
نام دروسی که ویژگیهای آیتم 12 را ندارد: |
||||||
|
|
|
|
|
دروس دورههای آموزشی متناسب با نیازهای جامعه و بازار کار تنظیم شده است. |
13 |
نام دروسی که ویژگیهای آیتم 13 را ندارد: |
||||||
|
|
|
|
|
تعداد واحدهای درسی کافی هستند. |
14 |
نام دروسی که ویژگیهای آیتم 14 را ندارد: |
||||||
|
|
|
|
|
دروس پیش نیاز برای هر درس به درستی تنظیم شده است. |
15 |
نام دروسی که ویژگیهای آیتم 15 را ندارد: |
||||||
|
|
|
|
|
رئوس مطالب نظری در هر درس کامل و دقیق تنظیم شده است. |
16 |
نام دروسی که ویژگیهای آیتم 16 را ندارد: |
||||||
|
|
|
|
|
سرفصل دروس بالینی و عملی به درستی و متناسب با اهداف دروس تنظیم شده است. |
17 |
نام دروسی که ویژگیهای آیتم 17 را ندارد: |
||||||
|
|
|
|
|
انتظارات اخلاق مورد نیاز از دانشجویان به روشنی ذکر شده است. |
18 |
|
|
|
|
|
کدهای اخلاقی رشته در کوریکولوم گنجانده شده است. |
19 |
راهبردها و روشهای تدریس |
||||||
|
|
|
|
|
راهبردهای آموزشی مختلف برای تدریس نظیر آموزش مسئله محور، آموزش جامعه محور، آموزش مبتنی بر شواهد و ...در کوریکوم دیده شده است. |
20 |
|
|
|
|
|
روشها و فنون آموزشی جدید نظیر بحث در گروه های کوچک، ژورنال کلاب، آموزش از راه دور و ... متناسب با دروس مختلف تدوین شده است. |
21 |
|
|
|
|
|
آیا روشها و فنون آموزشی متناسب با توانمندیهای عمومی و اختصاصی مورد انتظار تنظیم شده است. |
22 |
منابع |
||||||
|
|
|
|
|
منابع درسی به روز و متناسب رشته در هر درس معرفی شده است. |
23 |
نام دروسی که ویژگیهای آیتم 23 را ندارد: |
||||||
|
|
|
|
|
منابع درسی برای فراگیران قابل دسترسی است. |
24 |
نام دروسی که ویژگیهای آیتم 24 را ندارد: |
||||||
روشهای ارزشیابی |
||||||
|
|
|
|
|
روشهای ارزشیابی مناسب نظیر بررسی کارپوشه، آسکی، آزمون کتبی و ...متناسب به درس تنظیم شده است. |
25 |
نام دروسی که ویژگیهای آیتم 25را ندارد: |
||||||
|
|
|
|
|
ارزشیابی هر درس در دو بخش تکوینی (در طول دوره) و تراکمی (پایان دوره) ذکر شده است. |
26 |
نام دروسی که ویژگیهای آیتم 26 را ندارد: |
||||||
جایگاه آموزشی |
||||||
|
|
|
|
|
جایگاه آموزشی مناسب برای برنامه در نظر گرفته شده است. |
27 |
نام دروسی که ویژگیهای آیتم 27 را ندارد: |
||||||
|
|
|
|
|
جایگاههای تعیین شده، استانداردهای مناسبی دارد. |
28 |
نام دروسی که ویژگیهای آیتم 28 را ندارد: |
||||||
|
|
|
|
|
واحدها یا درسهای دیگری در برنامه درسی وجود دارند که نیاز به در نظر گرفتن جایگاههای آموزشی دارند. |
29 |
نام دروسی که ویژگیهای آیتم 29 را ندارد: |
||||||
پایان نامه (در صورت ارائه) |
||||||
|
|
|
|
|
روش انجام کار در درس پایان نامه به طور دقیق تنظیم شده است (در صورت ارائه پایان نامه). |
30 |
|
|
|
|
|
شیوه ارزشیابی پایان نامه به طور دقیق تنظیم شده است (در صورت ارائه پایان نامه). |
31 |
|
|
|
|
|
برنامه درسی در دسترس تمام فراگیران قرار دارد. |
32 |
مطالب پیوست شده به برنامه درسی رشته های بالینی |
||||||
|
|
|
|
|
آیین نامه اجرایی پوشش در برنامه درسی ضمیمه شده است. |
33 |
|
|
|
|
|
منشور حقوق بیماران در برنامه درسی رشتههای بالینی ضمیمه شده است. |
34 |
چنانچه در مورد هر کدام از گویه های مطرح شده توضیحاتی مورد نظر است، لطفا در این بخش مرقوم بفرمایید.
|
||||||
نقاط ضعف برنامه درسی:
نقاط قوت برنامه درسی:
|
||||||
رضایت از برنامه درسی: زیاد متوسط: کم:
|
انتخاب حالت کور رنگی
سرخ کوری سبز کوری آبی کوری سرخ دشوار بینی سبز دشوار بینی آبی دشوار بینی تک رنگ بینی تک رنگ بینی مخروطیتغییر اندازه فونت:
تغییر فاصله بین کلمات:
تغییر فاصله بین خطوط:
تغییر نوع موس:
تغییر نوع موس:
تغییر رنگ ها:
رنگ اصلی:
رنگ دوم:
رنگ سوم: